ta spor tis thrakis-Wordpress

Μία μειονότητα μη ελεγχόμενη σημαίνει ότι πολλοί άνθρωποι θα χάσουν το ρόλο και τα λεφτά τους


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ «Χ» ΤΟΥ Γ.Γ. ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΚΑΛΑΝΤΖΗ:


«Άνθρωποι της μειονότητας, κρατούν τη μειονότητα απομονωμένη από την ελληνική κοινωνία, αποκομίζοντας οι ίδιοι μεγάλη δύναμη και σε επίπεδο εξουσίας και σε επίπεδο χρημάτων»

«Αυτοί που θέλουν να έχουν την ισχύ προσπαθούν τα δικά τους παιδιά να μάθουν καλά ελληνικά, να σπουδάσουν, να είναι ενταγμένοι στην ελληνική κοινωνία και ταυτοχρόνως κοιτάνε πώς τα παιδιά των άλλων ανθρώπων, ειδικά όσων είναι στα χωριά, να είναι αποκομμένοι»

Συνέντευξη Δήμος Μπακιρτζάκης

Ο «άνεμος της Θράκης», ένας άνεμος με πολλές ιδιαιτερότητες θετικού περιεχομένου, όπως τον χαρακτηρίζει ο ίδιος έφερε στην περιοχή μας τον γενικό γραμματέα  Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Γιώργο Καλαντζή για να διαμηνύσει προς πάσα κατεύθυνση ότι «χώρος στη Θράκη για γκρίζους λύκους είτε της μίας είτε της άλλης πλευράς δεν υπάρχει και ούτε πρέπει να υπάρξει». Αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στη γειτονική Ξάνθη με πρωταγωνίστρια μία ομάδα »μηχανοκίνητων» ακραίων στοιχείων, η οποία την ώρα της προσευχής των μουσουλμάνων κατοίκων προκαλούσαν έξω από τα τζαμιά, προβαίνοντας σε απαράδεκτες και επικίνδυνες ενέργειες.
Επισκεπτόμενος όχι για πρώτη φορά τη Θράκη ο κ. Καλαντζής διαπίστωσε ότι «Είναι μια περιοχή που μπορεί να αποτελέσει ευρωπαϊκό παράδειγμα για τον τρόπο ειρηνική συμβίωσης, συνεργασίας και ανάπτυξης δεσμών που οδηγούν σε κοινή ευημερία μεταξύ δύο πληθυσμών με διαφορετικό θρήσκευμα. Πουθενά αλλού στην Ευρώπη δεν υπάρχει γηγενής μουσουλμανική μειονότητα, η οποία επί σχεδόν έναν αιώνα να συμβιώνει ειρηνικά με μια χριστιανική πλειοψηφία και αυτό βέβαια, όπως καταλαβαίνετε, δεν οφείλεται μόνο στη μειονότητα. Οφείλεται πρώτα και κύρια στις πολιτικές του ελληνικού κράτους. Θα μου επιτρέψετε να πω μάλιστα σε πολιτικές που εφαρμόστηκαν πριν ακόμη την επίσημη παραχώρηση της Θράκης στον ελληνικό κράτος και βεβαίως την τοπική εκκλησία, η οποία με τους μητροπολίτες της και αυτούς που διακονούν το λαό μας, σήμερα αλλά και παλαιότερα, έχουν δώσει δείγματα για το πώς η ορθοδοξία μπορεί και αντιμετωπίζει μέσα από την ασφάλεια της δικής της πίστης οποιονδήποτε αλλόθρησκο.
Οι παραφωνίες πού εντοπίζονται κατά  την άποψή σας; Το γεγονός είναι ότι από την πλευρά των μουσουλμάνων υπάρχει το πρόβλημα της διπλής εκπροσώπησης, με τον νόμιμο μουφτή και με τους ψευτομουφτήδες που ασκούν άτυπα τις αρμοδιότητες τους.
– Δεν υπάρχει διαφορά νόμιμη.
Η πολιτική που εφαρμόζεται μέσω της θρησκείας στην περιοχή μας δεν σας απασχολεί;
– Να είμαστε συγκεκριμένοι στην ορολογία. Οι μουφτήδες δεν είναι οι νόμιμοι και οι ψευτομουφτήδες. Ο μουφτής είναι ένας, αυτός που γνωρίζουμε όλοι, διότι αυτόν έχει διορίσει το ελληνικό κράτος, σύμφωνα με αυτά που προβλέπει το Ισλάμ. Ο άλλος είναι ένας άνθρωπος ο οποίος εκλέχτηκε με μια διαδικασία που δεν έχει καμιά σχέση με τη διαφάνεια και τις δημοκρατικές διαδικασίες, όπως τις γνωρίζει οποιοσδήποτε άνθρωπος έχει στοιχειώδη δημοκρατική παιδεία. Προφανώς κάποιοι άνθρωποι μπορούν να προσδιορίζονται όπως θέλουν οι ίδιοι, μπορεί να θέλουν να λένε ότι είναι και Αριανοί. Δεν μπορούμε να τους το απαγορέψουμε. Επίσης, αντιλαμβάνεστε ότι δεν έχει καμία σχέση με το Ισλάμ το να βγαίνει κάποιος και να υποστηρίζει για τον εαυτό του ότι είναι κάτι. Αυτό είναι ένα πολιτικό παιχνίδι το οποίο εντάσσεται σε μια προσπάθεια να μην πω μιας χώρας, γιατί δεν είναι μόνο μια χώρα, είναι συγκεκριμένοι άνθρωποι εδώ στη μειονότητα, οι οποίοι θεωρούν ότι μπορούν να κρατούν τη μειονότητα απομονωμένη από την ελληνική κοινωνία χωρίς να γνωρίζει ελληνικά, χωρίς να μπορεί να έρθει σε επαφή. Αυτό δίνει στους ίδιους μεγάλη δύναμη και σε επίπεδο εξουσίας και σε επίπεδο χρημάτων. Αυτό είναι αλήθεια. Υπάρχει  προσωπικό συμφέρον που στοχεύει στο να υψώνει θεόρατα τείχη μεταξύ της μουσουλμανικής μειονότητας και της πλειοψηφίας. Δουλειά και υποχρέωση της ελληνικής πολιτείας και της χριστιανικής πλειοψηφίας είναι αυτά τα τείχη να σπάνε. Μια τέτοια πρωτοβουλία είναι η ποσόστωση που εγγυάται την είσοδο των συμπολιτών μας, νέων παιδιών που θέλουν να σπουδάσουν σε ελληνικά πανεπιστήμια. Και καλό είναι να πάρουμε κι άλλα τέτοια μέτρα θετικών διακρίσεων, γιατί αυτό επιβάλλει και ο πολιτισμός μας και η ιστορία, αλλά και η ανάγκη να έχουμε μια μειονότητα και μια κοινωνία στη Θράκη η οποία θα είναι βέβαιη για το μέλλον της.
Θα υπάρξουν αλλαγές κ. Καλαντζή όσον αφορά στη μειονοτική εκπαίδευση; Υπάρχει κάτι το οποίο βρίσκεται υπό συζήτηση από την πλευρά του υπουργείου; 
– Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια συζήτηση για τη μειονοτική εκπαίδευση.
Υπάρχει όμως γκρίνια από την πλευρά της μειονότητας ότι το επίπεδο της εκπαίδευσης είναι χαμηλό.
– Οι γκρίνιες νομίζω ότι είναι μόνιμες και άλλωστε την ίδια γκρίνια έχει και η χριστιανική πλειοψηφία για τα δικά της σχολεία και εγώ στην Αθήνα που ζω, στην περιοχή μου, υπάρχει όχι απλά γκρίνια, αλλά επιθετική διάθεση για τα προβλήματα της εκπαίδευσης. Θα σας πω ένα παράδειγμα, το υπουργείο Παιδείας πέρυσι λειτουργούσε με τα μισά λεφτά από αυτά που είχε το 2009. Πέρυσι προσλήφθηκαν μόνο 600 δάσκαλοι και καθηγητές. Φέτος μάλλον θα είναι 200. Όπως αντιλαμβάνεστε με τέτοιους όρους είναι εξαιρετικά δύσκολη η δουλειά οποιουδήποτε υπουργού Παιδείας, πόσο μάλλον αυτού που έχει αναλάβει τώρα και έχει την ευθύνη. Άρα δεν έχει λογική να πούμε ότι ένα συγκεκριμένο τμήμα υποφέρει επειδή έχει κάποια ιδιαιτερότητα, υποφέρουμε όλοι μαζί και θα συνεχίσουμε να υποφέρουμε. Να μην έχουμε φρούδες ελπίδες. Επίσης, είναι σαφές ότι σε επίπεδο μειονοτικής εκπαίδευσης ενδεχομένως να υπάρχουν κάποια ζητήματα διαφορετικού χαρακτήρα από ό, τι στην πλειοψηφία, γι΄ αυτό υπάρχει η ελληνική πολιτεία, γι’ αυτό υπάρχουν οι σύλλογοι, γι’ αυτό υπάρχουν διευθυντές, γι΄ αυτό υπάρχει το σύστημα το οποίο ενδιαφέρεται και θεραπεύει όπου μπορεί αυτά τα προβλήματα.
Ποια είναι η άποψή σας για τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία τα οποία μέλη της μειονότητας ζητούν να λειτουργήσουν, αλλά υπάρχουν αντιδράσεις από την πλευρά δημοτικών αρχών; Και ποια είναι η γνώμη σας για  τα «νηπιαγωγεία» που λειτουργεί ο σύλλογος επιστημόνων της μειονότητας; 
– Καταρχήν να σας πω μια λεπτομέρεια που είναι κρίσιμο να την έχουμε υπόψη μας: Η μειονοτική εκπαίδευση δεν είναι στις δικές μου αρμοδιότητες. Αυτό σημαίνει ότι θα ήταν χρήσιμο από μέρος μου να ακολουθήσω μια παράδοση της εκκλησίας μας που δεν επιτρέπει σε ένα μητροπολίτη να μπει στα όρια άλλης μητρόπολης. Θα σας πω την προσωπική μου άποψη. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι υπάρχει πάντα μια τάση σε συγκεκριμένους ανθρώπους της μειονότητας, που περιέγραψα πριν τα χαρακτηριστικά τους, οι οποίοι όταν αντιλαμβάνονται οποιαδήποτε κίνηση στην κατεύθυνση η μειονότητα να έχει μεγαλύτερη ευημερία μέσα σε αυτή τη χώρα, να προχωρήσει μπροστά δηλαδή, αυτομάτως τη θεωρούν ως απειλή για το δικό τους ρόλο και τη δική τους ύπαρξη. Δεν έχουν άδικο, γιατί μουσουλμάνοι οι οποίοι ξέρουν καλά ελληνικά κυκλοφορούν χωρίς κανένα φόβο σε όλη την περιοχή και σε όλη την Ελλάδα βεβαίως, μετακινούνται σε όλη τη χώρα, πηγαίνουν στην Ευρώπη. Είναι προφανές ότι είναι μια μειονότητα που δε θα είναι ελεγχόμενη, άρα αυτοί οι άνθρωποι θα χάσουν το ρόλο τους και βεβαίως τα λεφτά που παίρνουν σήμερα. Πρέπει, λοιπόν, οι ίδιοι οι μουσουλμάνοι συμπολίτες μας να σταθμίσουν οι ίδιοι το συμφέρον τους με καθαρό μυαλό και να πάρουν τις αποφάσεις τους. Τι νόημα έχουν τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία για να βοηθήσουν ποιον και να πετύχουν τι; Είσαι σε μια χώρα που έχει επίσημη γλώσσα τα ελληνικά. Πρέπει να ξέρεις ελληνικά ναι ή όχι; Αν δεν ξέρεις ελληνικά είσαι από την αρχή χαμένος, ποτέ δε θα ευημερήσεις, ποτέ δε θα έχεις ίσα δικαιώματα, γιατί απλά δεν ξέρεις την επίσημη γλώσσα.
Αυτό, νομίζω, ότι το έχουν καταλάβει και οι περισσότεροι. Εξάλλου πολλές φορές αυτοί οι οποίοι φωνάζουν είναι οι ίδιοι οι οποίοι στέλνουν τα παιδιά τους και στα δημόσια σχολεία και στα καλύτερα σχολεία της Ευρώπης.
– Να σας μιλήσω με όρους ταξικούς. Έχεις μια ελίτ, η οποία εξασφαλίζει την ύπαρξή της μέσα από την εκπαίδευση. Φροντίζει πώς τα δικά της παιδιά θα έχουν καλή εκπαίδευση και πώς τα παιδιά των άλλων θα έχουν τη χειρότερη δυνατή. Αυτό γίνεται και εδώ. Αυτοί που θέλουν να έχουν την ισχύ προσπαθούν τα δικά τους παιδιά να μάθουν καλά ελληνικά, να σπουδάσουν, να είναι ενταγμένοι κανονικά στην ελληνική κοινωνία και ταυτοχρόνως επιδιώκουν τα παιδιά των άλλων ανθρώπων, ειδικά όσων κατοικούν στα χωριά, να είναι αποκομμένοι. Η ελληνική πολιτεία αυτό δεν το δέχεται, γι΄ αυτό και καλωσόριζε και καλωσορίζει οποιοδήποτε παιδί της μουσουλμανικής μειονότητας θέλει να μάθει καλά ελληνικά. Για εμάς είναι πολύ σωστό, είναι απαραίτητο να ξέρει τη γλώσσα της πατρίδας στην οποία ζει και στην οποία πρόκειται να ζήσει.
Τι απαντάτε στην επιστολή που εστάλη από την άτυπη συμβουλευτική επιτροπή της μειονότητας, η οποία εξέφραζε τις ενστάσεις της όσον αφορά τη νέα διατύπωση που υπάρχει στο βιβλίο της ιστορίας; 
-Η ιστορία περιλαμβάνει γεγονότα και περιλαμβάνει και κρίσεις. Για τις κρίσεις επί των γεγονότων μπορούμε να συζητήσουμε πάρα πολύ. Μπορούμε δηλαδή να συζητήσουμε αν έπρεπε ο ελληνικός στρατός να πάει ή όχι στη Σμύρνη, αν έπρεπε να φτάσει στην Άγκυρα, αν έπρεπε να κάνει το ένα ή το άλλο. Αναφέρομαι σε οποιονδήποτε πολίτη είτε είναι μειονοτικός είτε είναι πλειονοτικός είτε είναι βουδιστής είτε είναι Γάλλος είτε είναι Γερμανός, σε οποιονδήποτε πολίτη αυτής της χώρας και οποιονδήποτε Ευρωπαίο θέλει να πει για το  πώς γράφουμε εμείς την ιστορία μας. Είναι γεγονός είναι ότι στη Μ. Ασία υπήρχε ένας μεγάλος χριστιανικός πληθυσμός, πάνω από 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι και δεν έμεινε κανένας. Αυτό δεν έγινε γιατί κατέβηκε κάτω κάποιος από έναν άλλο πλανήτη και τους είπε να φύγουν. Έγινε με σφαγές, έγινε με διώξεις, έγινε με οργανωμένο σχέδιο που σήμερα θα χαρακτηριζόταν γενοκτονία. Αυτό είναι γεγονός. Τα υπόλοιπα είναι κρίσεις. Το γεγονός αυτό οφείλουμε να το καταγράφουμε στην ιστορία μας και στα ιστορικά μας βιβλία, γιατί ποτέ δεν πρέπει να επαναληφθεί καμία γενοκτονία από κανέναν. Δεν το γράφουμε γιατί πρέπει να εκδικηθούμε κάποιον. Το γράφουμε γιατί αν δε γνωρίζεις τι έγινε, μπορεί να το ξαναζήσεις, είτε ως θύμα, είτε ως θύτης. Από εκεί και πέρα καταλαβαίνω ότι σε ένα παιδί δημοτικού πρέπει να είσαι προσεκτικός πώς θα μιλήσεις, γιατί το παιδί δημοτικού δεν είναι έφηβος, βλέπει εφιάλτες το βράδυ, δεν καταλαβαίνει καλά μερικές έννοιες. Σήυμερα πάντως τα ελληνικά βιβλία ιστορίας γενικά είναι πολύ προσεκτικά στο πως αντιμετωπίζουν άλλους πληθυσμούς. Στα δικά μας βιβλία υπάρχουν περιθώρια διόρθωσης και πάντα θα υπάρχουν και όσο η κοινωνία μας προχωρά, θα βρίσκει και άλλους τρόπους έκφρασης, αλλά σε γενικές γραμμές λένε γεγονότα τα οποία συνέβησαν, αποφεύγουν ακραίες κρίσεις και δεν καλλιεργούν τη μισαλλοδοξία. Θα έλεγα μάλιστα το αντίθετο. Δεν έχουμε καταφέρει ακόμη ως ελληνική κοινωνία να αντιμετωπίσουμε ούτε τη Μικρασιατική καταστροφή ούτε τον εμφύλιο πόλεμο που έγινε στην Ελλάδα ούτε την εμπειρία της Χούντας και αυτά τα ιστορικά κενά, τα κενά γνώσης, οδηγούν συνήθως σε πολύ αρνητικές καταστάσεις σε αυτή την κρίση που ζούμε.
Η περίοδος ραμαζανιού, η γιορτή των μουσουλμάνων κατοίκων της περιοχής χρησιμοποιείται πολλές φορές ως αφορμή πολιτικής προπαγάνδας από τη γείτονα χώρα. Είναι η περίοδος κατά την οποία πραγματοποιούνται επισκέψεις από κυβερνητικούς παράγοντες της γειτονικής χώρας. Πώς τα κρίνετε αυτά;
– Θα σας πω δυο πράγματα. Πρώτον, θα ξεκινήσω από ένα γεγονός που συνέβη τις προηγούμενες μέρες με διαδηλωτές της Χρυσής Αυγής και θέλω να είμαι πολύ σαφής σε αυτό. Χώρος στη Θράκη για γκρίζους λύκους είτε της μίας είτε της άλλης πλευράς δεν υπάρχει και ούτε πρέπει να υπάρξει. Αυτοί που ονειρεύονται το μίσος, την καταστροφή, την αντεκδίκηση, τη φασαρία, εργάζονται εναντίον των συμφερόντων της τοπικής κοινωνίας των μουσουλμάνων και των χριστιανών και εναντίον των συμφερόντων της χώρας μας. Δεύτερον, είναι προφανές ότι η Θράκη για γεωγραφικούς λόγους, υπήρξε ήδη από την εποχή του 1923 ένα μέρος το οποίο η Άγκυρα το φοβόταν. Εμείς ως ελληνική πολιτεία δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα άλλο πλην του δικού μας εαυτού. Οποιοδήποτε πρόβλημα έχει ανακύψει στη Θράκη έχει ανακύψει, γιατί η ελληνική πολιτεία δε μερίμνησε έγκαιρα. Όταν η ελληνική πολιτεία μεριμνά έγκαιρα δεν υπάρχει κανένας λόγος  για κανέναν να αναζητά προστασία άλλου. Όταν η ελληνική πολιτεία είναι παρούσα και δεν έχει κενά δεν έχει να φοβάται τίποτα. Το παιχνίδι που λέει για κακούς γείτονες είναι ένα παραμύθι. Η αλήθεια είναι ότι μόνο ο κακός μου εαυτός είναι εκείνος που δημιουργεί ζητήματα, προβλήματα και αφήνει κενά που καλύπτουν άλλοι. Παραδείγματος χάρη, επισκέφτηκα στο Διδυμότειχο τον τάφο του Σεΐτ Αλή Σουλτάν. Είναι μνημείο μεγάλης θρησκευτικής σημασίας για τη μουσουλμανική μειονότητα της περιοχής ευρύτερα. Όταν μπήκα σε αυτό το μνημείο έλεγε ότι το κτίσμα ανακαινίστηκε με την ευγενική χορηγία της τουρκικής δημοκρατίας επί Ουμίτ Γιαρντίμ και ρωτάω: Είμαστε περήφανοι εμείς ως κράτος που δε δώσαμε μερικές χιλιάδες ευρώ για να γίνει αυτό και τα έδωσε κάποιος άλλος; Αυτό είναι εθνική πολιτική; Είναι πολιτική που σέβεται τα δικαιώματα και τη δικιά μας υποχρέωση να φερόμαστε στους Έλληνες μουσουλμάνους όπως ταιριάζει σε Έλληνες; Αυτά τα κενά η ελληνική πολιτεία δεν κάλυψε και δεν καλύπτει μερικές φορές. Παράδειγμα αποτελεί και το θέμα των ωροδιδασκάλων, με αποτέλεσμα να υπάρχουν άλλες δυνάμεις που για δικούς της σκοπούς και στόχους προσπαθούν να κρατήσουν τη μειονότητα περιχαρακωμένη και χωρίς οικονομική ανάπτυξη. Το δικό μας εαυτό να δούμε και όχι να ψάχνουμε εύκολους αντιπάλους από εδώ και από εκεί.
Εύχομαι χρόνια πολλά στους μουσουλμάνους συμπολίτες μας. Για εμάς είναι πολύ σημαντικό ότι υπάρχει θρακικό Ισλάμ με βαθιές ρίζες στην περιοχή. Ένα Ισλάμ ειρήνης και συνύπαρξης και για την ελληνική πολιτεία είναι σημαντικό να στηρίξουμε αυτό το συγκεκριμένο Ισλάμ, ώστε να κρατήσει την παράδοσή του ανόθευτη. Η ελληνική πολιτεία ουδέποτε σε αυτά τα εκατό χρόνια σχεδόν δε ζήτησε από κανέναν να αλλαξοπιστήσει και δεν εξευτέλισε κανέναν δίνοντας χρήματα για να αλλοιώσει την πίστη του, όπως δυστυχώς κάνουν άλλοι.
Να σας ευχαριστήσουμε θερμά για τη συνομιλία.
– Εγώ σας ευχαριστώ.
.xronos.
Advertisements

Αύγουστος 23, 2012 - Posted by | ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΕΔΩ, ΤΟΠΙΚΑ ΝΕΑ

Sorry, the comment form is closed at this time.

Αρέσει σε %d bloggers: